הוועדה המחוזית ת"א עשתה היום צדק היסטורי, עם אישור התוכנית להפקדה של שדה דב

תכנית בשטח שדה דב הכוללת 16,000 יח"ד שמתוכן 6,900 יחידות מיועדות לדיור בר השגה, אושרה היום להפקדה ע"י הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה שבמינהל התכנון ת"א.

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ת"א שבמינהל התכנון החליטה היום (ב') להפקיד את התוכנית לשטח שדה דב ביוזמה של רשות מקרקעי ישראל ומנהלי הגוש הגדול.

 

התכנית שהופקדה כוללת 16,000 יח"ד דיור חדשות אשר מתוכן כ – 6,900 יחידות יהיו ברות השגה שיכללו דירות בשכר דירה מופחת, דיור ציבורי, דיור לגיל הזהב ודירות לסטודנטים.

 

עוד כוללת תכנית זו כ – 514,000 מ"ר של מבני ציבור, כ – 126,000 מ"ר של מסחר, כ – 333,000 מ"ר של שטחי תעסוקה, כ – 125,000 מ"ר המיועדים למלונאות וכ – 385 דונם של שטחים ירוקים – פארקים וגנים ציבוריים.

 

גבולות התכנית הם מתחם רידינג מכיוון דרום, תכנית תא/3700 מכיוון צפון, שכונת "נופי ים" ו – "ל" ממזרח. השטח הכולל של התכנית הוא כ – 2,500 דונם.

 

תוכנית שדה דב הדמיה: רשות מקרקעי ישראל

 

הבנייה המוצעת בתכנית זו כוללת בנייה מרקמית של 5-10 קומות לאורכם של הרחובות הראשיים ובנייה של 35 מגדלים עד 40 קומות בצירים המרכזיים ברובע החדש.

 

השטחים הציבוריים בתכנית כוללים שני פארקים בצד המערבי של הרובע ופארק נוסף שיחצה את הרובע החדש מכיוון מזרח ויקשר בין שדרה של מבני הציבור לחוף הים.

 

כמו כן, מוצע מערך רחובות ראשיים, כאשר הראשי מבינם הוא רחוב אבן גבירול שיוארך לכיוון צפון ולאורכו יעבור הקו הירוק של הרכבת הקלה.

 

"הוועדה המחוזית עשתה צדק היסטורי בכך שאישרה את התכנית, הן כלפי בעלי הקרקעות אשר רכושם ניטל מהם לפני שנים רבות והן כלפי המשפחות הרבות והזוגות הצעירים אשר יוכלו למצוא מקום מגורים בת"א", אומר בתגובה להחלטת הוועדה, עו"ד דורון כוכבי, אחד מבעלי הקרקע בגוש הגדול ומייצג עוד מאות בעלי קרקעות נוספים.

 

עוד הוסיף כוכבי, כי "עיכוב התכנית והשארה של שדה דב בתוך ת"א, גרמו עוול עצום למחזיקי הקרקע, ששווי רכושם שהופקע מידיהם בפועל הוא מיליארדי שקלים וכמו כן עוול גדול לתושבי האזור הסובלים ממפגעים.

 

נמל התעופה בן גוריון הוא חלופה טובה ונגישה הן לבאים ברכב פרטי והן בתחבורה ציבורית, לכן אין שום הצדקה להמשך הקיום של שדה דב".

 

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה, דניאלה פוסק, אמרה כי: "עקרונות התכנית מבטאים רוח תכנונית אחרת ממה שמוכר בשכונות הקיימות היום בצפון העיר. לעומת השכונות הקיימות היום, הרובע החדש מתוכנן כרובע עירוני למגורים, תעסוקה, מסחר ומלונאות עם נגישות לאמצעי תחבורה ציבורית שונה ובעל מרחב ציבורי עשיר שיתרום לאיכות חיים מיטבית עבור התושבים".